اردوغان آب غزه قطع شده است، پس حقوق بشر کجاست؟


آفتاب نیوز :

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد که حمله به جنبش حماس تنها مسئول این رویدادهاست. آنچه اکنون در حال رخ دادن است نتیجه چندین سال شکست است.

اردوغان گفت: آنها قبلاً آبرسانی به غزه را متوقف کرده اند. پس حقوق بشر کجاست؟ برق غزه نیز قطع شده است. چرا هیچ نشانی از حقوق بشر نیست؟ آمریکا اعلام کرد ناو هواپیمابر به اسرائیل فرستاده است، می پرسیم چرا آمریکا این ناو را به اسرائیل می فرستد؟ این ناو هواپیمابر چه خواهد کرد؟ من به شما می گویم که شروع به حمله به غزه و کشتن غزه خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، اردوغان تاکید کرد: اکنون می پرسم پایگاه های آمریکایی در سوریه چه می کنند؟ هدف آنها چیست؟ 23 پایگاه آمریکایی در سوریه وجود دارد و یک پهپاد ترکیه را سرنگون کرد. آیا ترکیه شریک آمریکا در ناتو نیست؟ کی می فهمند که ما متحد هستیم و کی می فهمند که آمریکا با پول و سلاح از سازمان های تروریستی حمایت کرده و آنها را برای انجام حملات در سوریه، کشورهای منطقه و اینجا و آنجا آموزش داده است؟

اردوغان افزود: ما در تلاش هستیم تا ببینیم چگونه می توانیم میانجیگری کنیم (در مناقشه اسرائیل و فلسطین). آرزوی ما این است که هر چه زودتر این جنگ پایان یابد و به صلح برسیم.

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: صلح عادلانه ضرری نخواهد داشت. ما از همه طرف های ذیربط می خواهیم که مسئولیت دستیابی به صلح در منطقه را بر عهده بگیرند.

اردوغان همچنین تاکید کرد که یکپارچگی اروپایی تنها با عضویت ترکیه در این اتحادیه امکان پذیر است. ترکیه هیچ پیشنهاد جایگزینی برای عضویت کامل نخواهد پذیرفت.

اردوغان تصریح کرد: همکاری بین المللی و اراده مشترک شرط لازم برای مبارزه با تروریسم است. ما خواهان همکاری بیشتر و نزدیکتر در این زمینه هستیم.

Markus Saunders

درونگرا. نینجا دارای گواهی فرهنگ پاپ. نویسنده. مدافع غذا عاشق موسیقی پرشور.

تماس با ما