تصاویر بابون های شگفت انگیزی که از ناکجاآباد آمده اند!

نخستی شناسان از تجزیه و تحلیل ژنتیکی برای تعیین منشا جغرافیایی بابون های مومیایی شده باستانی در مصر استفاده کردند. با انجام این کار، شواهد به افشای شگفت انگیزی منجر شد که دو منطقه تجاری افسانه ای پونت و آدولیس ممکن است یک مکان بوده باشند که با هزار سال تاریخ از هم جدا شده اند!

آفتاب نیوز :

در مصر باستان، بابون ها، احتمالاً در اسارت، پس از مرگ به عنوان قربانی مومیایی می شدند. امروزه هیچ بابون وحشی در مصر زندگی نمی کند و هیچ مدرکی دال بر زندگی این نخستی ها در آنجا وجود ندارد. بنابراین این سوال پیش می آید که آنها از کجا آمده اند؟

در یک پروژه میان رشته‌ای شامل زیست‌شناسان، مصرشناسان و انسان‌شناسان، زیست‌شناس Konstanz، Gisela Kopp، که نخستی‌های غیرانسانی را مطالعه می‌کند، این سوال را دنبال کرد که چگونه و از کجا بابون‌ها به مصر آمده‌اند.

برای احترام به خدای توث، احتمالاً بابون ها را از راه دور آورده و در مصر باستان در اسارت نگهداری می کردند. برای تعیین منشاء جغرافیایی بابون ها، Gisela Cope و تیمش از تجزیه و تحلیل ژنتیکی استفاده کردند. منطقه ای که حیوانات از آن منشا گرفته اند را می توان با استفاده از ژنوم میتوکندری مومیایی حیوانات تعیین کرد. توزیع بابون ها در قاره آفریقا و تنوع ژنتیکی آنها به خوبی مورد مطالعه قرار گرفته است.

Sadie Kirk

کارشناس فرهنگ پاپ. موسیقی نینجا. عاشق غذا. نویسنده. دوست حیوانات در همه جا. گورو معمولی بیکن.

تماس با ما