تفسیر جنجالی حسین مهری از بازی مافیا


آفتاب نیوز :

شاید صحبت های حسین مهری را در گفت وگو با خبرگزاری فارس خوانده باشید که در آن گفته بود: «۲۸ سال است که بازیگری می کنم. پروژه هایی مانند مافیا و زودیاک نه کار اصلی من هستند و نه دغدغه من. من فقط به دلیل مشکلات مالی در آن بازی کردم.» این یک تصمیم شخصی و محترمانه است. ریشه اختلاف در جمله بعدی است: «به نظر من این بازی با سیاست های اشتباه وارد کشور شده است. بازی ای که تفرقه افکن است و مهارت دروغ گفتن را در افراد ایجاد می کند». این اظهار نظر واکنش های زیادی را به همراه داشت.

اولین مورد بعد از پول و شهرت

بیشتر نظرات کاربران فضای مجازی به معروف شدن و دستمزد حسین مهری با شرکت در مسابقات مختلف مافیایی اشاره دارد. پس چرا در این لحظه علیه مافیا می رود؟ اشاره آنها به کارنامه مهری است که قبل از «شب های مافیا» بازیگر معروفی نبود.

در چند سال اخیر چنین حقایقی پایه و اساس شهرت بسیاری از افراد را گذاشته و برخی دوباره محبوب شده اند. مهری بدشانس نبود و حالا بازیگر معروفی در بین مردم است. در بین کامنت ها به وضوح احساس می شود که تا حدی محبوب شده و توهین آمیز است… نکته این است که نظر همه محترم است; اما وقتی انسان قواعد بازی را می پذیرد، نمی تواند «پرش» کند. اگر مافیا دروغ را ترویج می‌کند، چرا مهری در سه مسابقه «شب‌های مافیا»، «ارتش مخفی» و «شب‌های مافیا» شرکت کرد. «زودیاک» شرکت کرد؟

مورد دوم، گفتار و کردار است

حسین مهری یکی از «پله ای ها» است که به پخش بازی های مافیایی واکنش نشان داد. معروف ترین آن افشای کلاهبرداری در «شب های مافیا» است که در قالب لایو اینستاگرام و در گفت و گو با ایسنا انجام داد. بعد از یک بازی مشکوک سعی کرد توضیح دهد که کار درستی است.

اما مصاحبه رسمی او نشان از اهمیت رقابت و حاشیه های آن برای او دارد. بنابراین، موضع اخیر در برابر آن هیجان است. مهری سال گذشته مصاحبه دیگری با سایت فیلمو شات داشت و رقابت مافیایی را تایید کرد: «من آن را یک بازی می بینم که مطمئناً بازی خوبی نیست، زیرا یا باید دروغ گفت یا دروغ شنید.

البته دور هم جمع شدن و بازی با دوستان و همکاران در مسابقه “شب های مافیا” بسیار جالب است و از این که برنامه خوب و سرگرم کننده ای برای مردم در حال تدارک دیده شدن است لذت می بریم و به همین دلیل در این مسابقه شرکت کردم. .. «او در همان مصاحبه گفت، از احتمال تبلیغ دروغ ابراز نگرانی کرد، اما در نهایت معلوم نشد بازی مافیایی بد بوده یا خوب، اگر بد بوده چرا در آن شرکت کرده است. و در این مورد مصاحبه کنید و اگر خوب بود چرا الان مخالف است که موضع گرفته است؟

وضعیت سوم از انتقاد بپرهیزید

با توجه به سه مسابقه مافیایی که مهری در آن شرکت داشت، می توان نتیجه گرفت که او بازیگر خوبی است. اما برخی از کاربران نظر دیگری دارند و می گویند که او در سری قبلی زمانی که شرکت کنندگان نقاب نداشتند و موفق شده بود تقلب کرد. چون اگر متفاوت بود باید در سری جدید هم همین فکر را می کرد. صادقانه بگویم، چنین نظراتی را نمی توان به طور کامل رد یا کاملاً پذیرفت. چون مهری در “شب های مافیا”; «زودیاک» یکی از خوب هاست و او بود که پیشنهاد استفاده از ماسک و فاصله گرفتن بین حذف شده ها و بازیگران را داد.

مورد چهارم مافیا است. درست یا غلط

مشابه انتقاد مهری از تاثیرات منفی بازی مافیایی در نشر اکاذیب، پیش از این در برخی رسانه ها شاهد آن بودیم. گروه های کاربری نیز با این بازیگر موافق هستند. بیشتر بازخوردها عکس است. به عنوان مثال یکی از کاربران خبرگزاری فارسی نوشت: در دنیای واقعی، ما در کنار هم دروغگو هستیم و حقیقت را، داشتن این توانایی در تشخیص حقیقت از دروغ بسیار خوب است.

کاربر دیگری گفت: بازی مافیا ممکن است نکات منفی داشته باشد اما به ما کمک می کند گول ظاهر کسی را نخوریم. یکی دیگر از هموطنان گفت: مافیا دروغ می گوید، شهروندانی که دروغ نمی گویند. ضمناً وظیفه شهروندی یافتن دروغ های مافیا از طریق تحلیل است.» این نظرات شبیه به گفته های جوادی ختنی در قسمت اول «شب های مافیایی» است. زودیاک گفت: مافیا مانند یک مسابقه ورزشی است و راه های مختلف مبارزه را آموزش می دهد. دروغ نیست.”

Drake Beck

کارشناس سفر. خالق دوستانه نویسنده هیپستر دوست. دانش آموز عمومی.

تماس با ما