جزئیات طرح کارت هوشمند بانکداری تلفن همراه

عنوان 20- محمدرضا مانی یکتا اظهار داشت: در حال حاضر 9 بانک در شبکه بانکی کشور تمامی تغییرات لازم برای اجرای طرح کهربا را اعمال کرده اند. همچنین از 12 شرکت پرداخت، هشت شرکت این قابلیت ها را فعال کرده اند. در زمان انتشار این گزارش، حدود 70 هزار پایانه فروشگاهی قابلیت انجام تراکنش های بدون تماس از طریق اپلیکیشن های موبایل را دارند و دو اپلیکیشن موبایل هوشمند نیز فعال و آماده خدمت رسانی به عموم مردم هستند.

مدیر اداره کنترل نظام های پرداخت اضافه کرد: تلاش می کنیم این سرویس را به افرادی که حداقل 30 تا 40 درصد ظرفیت شبکه پذیرش کشور یعنی بیش از 2.5 میلیون پایانه فروشگاهی را دارند ارائه کنیم.

مانی یکتا ادامه داد: این طرح در بانک مرکزی اولویت بسیار بالایی دارد و برنامه ما این است که ظرف دو ماه آینده ظرفیت پذیرش شبکه کشور را به حد قابل قبولی برسانیم تا هموطنان در اکثر نقاط تجاری از آن استفاده کنند. و حداقل مراکز منطقه ای از این سرویس استفاده می کنند

مدیر اداره کنترل نظام های پرداخت هدف اصلی طرح مذکور را ارتقای استانداردهای امنیتی شبکه های پرداخت کشور و کارت های بانکی در دست مردم خواند و افزود: در این روش به دلیل عدم حضور فیزیکی کارت در هنگام تراکنش های حضوری، خطر کپی استفاده از کارت بانکی تقریباً از بین می رود

مانی یکتا با بیان اینکه با گرفتن اثر انگشت مشتری در چند مرحله در اپلیکیشن هوشمند، امنیت پرداخت به میزان قابل توجهی افزایش می یابد، اظهار داشت: علاوه بر این، تراکنش از آخرین استانداردهای امنیتی نیز برخوردار است و در اپلیکیشن هوشمند از چندین کارت می توان استفاده کرد. فرم های الکترونیکی و به طور غیر معمول این ویژگی ها این روش پرداخت را جذاب تر می کند. در عین حال با توجه به افزایش امنیت این امکان برای مشتری وجود دارد که تراکنش با مبلغ کمتری را بدون کد کارت و تنها با اثر انگشت خود مشتری انتخاب کند.

مدیر اداره کنترل نظام های پرداخت در رابطه با طرح «کهربا» گفت: این طرح با استفاده از کارت های صادر شده در شبکه بانکی کشور ادامه خواهد داشت، اما در این طرح انتقال کارت فیزیکی در فروشگاه و بعد از آن انجام می شود. برای تکمیل تراکنش خرید به پایانه فروشگاه مراجعه کنید.اینطور نیست، اما تلفن همراه هوشمند با امن ترین روش کارت مجازی سازی شده و امکان ارتباط بدون تماس با پایانه فروشگاه و تکمیل خرید وجود دارد. معامله

این مقام مسئول در بانک مرکزی درباره نحوه و روند انجام تراکنش‌ها از این طریق خاطرنشان کرد: در پروژه آمبر، مشتریان یک بار یکی از برنامه‌های پرداخت را فعال و نصب می‌کنند و در این زمینه اطلاعات لازم، کارت‌های بانکی ارائه می‌شود. ثبت شده اند. خودش در این برنامه است و البته این کار فقط یک بار قابل انجام است. سپس در هر عملیات خرید، مانند هر عملیات خرید کارت دیگری، مبلغ تراکنش در پایانه فروشگاه وارد می شود، پس از تایید مبلغ توسط گیرنده، گوشی هوشمندی که کارت بر روی آن ثبت شده است، در کنار ترمینال قرار می گیرد. و بلافاصله عملیات تایید تراکنش شروع شده و رسید الکترونیکی بر روی تجهیزات پایانه فروشگاه و همچنین بر روی اپلیکیشن هوشمند برای مشتری صادر می شود.

مدیر اداره کنترل سیستم های پرداخت با اشاره به تجربه کاربری این روش خاطرنشان کرد: نکته مهم این است که تجربه کاربری این روش شباهت زیادی به تجربه کاربری خریدهای شخصی و کارت های فیزیکی دارد. اما فقط به دلیل افزایش امنیت خرید، دو تاییدیه با اثر انگشت گرفته می شود و همزمان تراکنش به صورت تماسی انجام می شود. امید است تا دو ماه آینده این روش پرداخت در اختیار افراد دارای توانایی قابل قبول قرار گیرد.

محمدرضا مانی یکتا با اشاره به برخی اخبار منتشر شده در رسانه های کشور مبنی بر انتشار کارت های بانکی در یک کارت یا جایگزینی کارت ملی هوشمند به جای بانکی، تاکید کرد: بانک مرکزی قصد ندارد از کارت ملی هوشمند در شبکه پرداخت استفاده کند. . ندارند، زیرا از نظر فنی این موضوع غیرممکن است و دلیل اصلی آن تفاوت های جدی ساختاری و البته عدم پایبندی ظرفیت تراشه های کارت هوشمند ملی به استانداردهای بین المللی شبکه های پرداخت کارتی است.

مدیر اداره کنترل نظام های پرداخت همچنین گفت: اما آنچه به وضوح در بانک مرکزی دنبال می شود، تنوع ابزارهای پرداخت و بر این اساس، به روز رسانی قابلیت های شبکه پرداخت، امکان تکمیل تراکنش های خرید است. با استفاده از هوش اپلیکیشن های موبایل و استفاده از کارت های مجازی به جای کارت های فیزیکی مطابق با آخرین فناوری ها که به پروژه آمبر معروف است در این بانک، بانکی و پرداخت ادامه دارد.

Giovanna Yu

گیک بیکن. ماون قهوه. ارتباط ظریف جذاب. متخصص مواد غذایی به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما