سهمیه بازیکنان بزرگسال فوتبال پرسپولیس و سپاهون بیشتر از استقلال است.

کارگروه نظارت بر حداکثر قراردادها و بودجه باشگاه ها که آیین نامه جدید واگذاری باشگاه ها در فصل جاری را تصویب کرد، در آخرین جلسه خود تبصره ای را به این آیین نامه اضافه کرد.

بر این اساس و به درخواست باشگاه‌های آسیایی، کارگروه نظارت بر بودجه باشگاه‌ها به تیم‌های لیگ قهرمانان آسیا اجازه داد تا تنها برای بازی در لیگ قهرمانان آسیا سهمیه بازیکنان بالای 23 سال را به فهرست خود اضافه کنند. «پرسپولیس»، «سپاهان» و «نساجی» نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا هستند.

بر اساس این قانون، باشگاه های آسیایی می توانند به جای 19 بازیکن، 20 بازیکن بزرگسال را در لیست خود داشته باشند، اما یک بازیکن تنها می تواند برای تیم خود در رقابت های آسیایی بازی کند و هر باشگاه مجاز به حضور 19 بازیکن در رقابت های لیگ برتر است. سایر تیم ها.. این قانون محدود به فوتبالیست های خارجی و داخلی نمی شود و باشگاه های آسیایی می توانند با توجه به نیاز خود یک بازیکن جدید به لیست خود اضافه کنند.

بر اساس یادداشت جدید کارگروه نظارت بر قرارداد، چند شرط برای بهره مندی از این قانون درج شده است. ابتدا باشگاه ها باید بازیکنان جدید را در محدوده بودجه خود جذب کنند و تنها در صورتی که محدودیت بودجه آنها پر نشود می توانند بازیکن جدیدی را به فهرست خود اضافه کنند.

شرط دوم این است که اگر تیم ها از قانون جدید استفاده کنند و از 20 بازیکن بزرگسال بهره مند شوند، باید متعهد شوند که بدون قید و شرط تمام بازیکنان مورد نیاز تیم امید برای مسابقات مقدماتی هانگژو و المپیک را در اختیار تیم امید قرار دهند.

Charlie Owens

تحلیلگر هاردکور طرفدار عمومی فرهنگ پاپ. خالق مادام العمر تنظیم کننده. اهل سفر. متخصص وب متعهد

تماس با ما