فیلم Puente Nuevo، یکی از زیباترین پل های جهان!


آفتاب نیوز :

“Puente Nuevo” به معنای “پل جدید” جدیدترین و بزرگترین پل از سه پل است که در 120 متری رودخانه گوادالوپ ساخته شده است. این شکاف شهر تاریخی روندا در جنوب اسپانیا را به دو قسمت تقسیم می کند.

Puente Nuevo در سال 1793 تکمیل شد. معمار این پل خوزه مارتین د آلدوئلا و مهندس ارشد آن خوان آنتونیو دیاز ماچوکا بود.

ساخت این پل در سال 1759 و در ابتدا تحت رهبری معمار مشهور دومینگو لوئیس د مونت آگودو آغاز شد. او تا سال 1778 ساخت پل را مدیریت کرد. با این حال، ساخت پل برای چندین سال به حالت تعلیق درآمد و در سال 1785، یکی از بهترین معماران اندلس به نام Hore Martín de Alduella برای تکمیل پروژه انتخاب شد.

پل Puente Nuevo در سال 1793 پس از 34 سال تکمیل شد. طول این پل به ترتیب 66 و 98 متر است و در طراحی قسمت بالایی آن سه طاق به چشم می خورد.

بالای طاق مرکزی این پل سالنی قرار دارد که برای مصارف مختلف از جمله زندان و حتی شکنجه گاه استفاده می شده است. در طول جنگ داخلی اسپانیا بین سال های 1936 و 1939، به نظر می رسد که هر دو طرف جنگ از این سالن به عنوان زندان و شکنجه گاه استفاده می کردند.

ورودی این تالار از طریق یک ساختمان مربع شکل است که زمانی نگهبانی بوده است. اکنون در این بخش نمایشگاهی وجود دارد که تاریخچه و روند ساخت پل را توضیح می دهد.

قبل از ساخت Puente Nuevo، در سال 1735 ساخت پلی برای اتصال دو قسمت شهر آغاز شد. معماران این پروژه خوزه گارسیا و خوان کاماچو بودند و طرح قوس پولیتک را پیشنهاد کردند. اگرچه این پل به سرعت ساخته شد، اما مستحکم نبود. کل پل در سال 1741 فرو ریخت و 50 نفر کشته شدند که اکثر آنها ساکن روندا بودند.

Makayla Massey

کاشف برنده جایزه کل معتاد زامبی. متعصب فرهنگ پاپ بی عذرخواهی. تواهولیک.

تماس با ما