لینک سازی اموزش لینک سازی داخلی و خارجی از 0 تا 100 آکادمی سبز

در این روش شما باید تمام کلمات کلیدی سایت خود را برسی کنید , اگر هر کلمه کلیدی , صفحه هدف مربوط به خودش را نداشته باشد برای ان ها باید یک صفحه جدا بسازید . استفاده از  این روش در منوی سایت های فروشگاهی بسیار مهم است به طور مثال سایتی که فروشگاه قالب وردپرس است باید در منوهای خود از کلمه کلیدی انواع قالب وردپرس استفاده کند. لینک سازی خارجی به دو دسته مصنوعی (دستی) و  طبیعی تقسیم بندی میشود .

یکی از معانی که می توان از وب سایت قدرتمند برداشت کرد این است که سایتمان در صفحه اول گوگل باشد. برای اینکه بتوانیم وب سایتمان را به صفحه اول گوگل آوریم چندین راه وجود دارد که یکی از این راه ها سئو وب سایت است. بهینه سازی سایت 200 فاکتور سئو دارد که در مقاله سئو چیست به بخشی از این 200 فاکتور اشاره کردیم. بک لینک یا لینک خارجی، لینکی است که در یک سایت دیگر قرار می گیرد و به صفحه سایت شما اشاره می کند. همچنین اگر در سایت خودتان، لینکی قرار دهید که به یک سایت دیگر اشاره می کند، یک لینک خارجی برای آن سایت محسوب می شود. خرید بک لینک یکی از روش هایی است که می توانید با آن، از سایت های دیگر لینک دریافت کنید.

این کار در برخی مواقع می‌تواند جواب داده و آن سایت‌ را تشویق کند که به شما متقابلاً لینک دهد. اگر می‌خواهید محتوایی برای پست مهمان خود آماده کنید، استفاده از لینک‌‌های شکسته در سایت‌ها استراتژی موثری خواهد بود. برای این منظور لازم است که سایت‌های معتبر و مرتبط با حوزه کاری خود را پیدا کرده و از طریق ابزارهایی گوناگون سئو، لینک‌های شکسته آن را بررسی کنید و از آن سایت‌ها بخواهید که این لینک‌ها را با لینکی از سایت شما جایگزین کنند. برای لینک سازی خارجی می توانید از رپورتاژ های با کیفیت استفاده کنید. رپورتاژ به افزایش کلیک وب سایتتان کمک می کند و باعث افزایش رتبه سایتتان نیز می شود.

برای اینکه پیوند های زیادی دریافت کنید ، لازم است محتوای شما برای مدیران وبلاگ ها و وبسایت ها و حتی کاربران به نمایش گذاشته شود با این حال کسب رتبه ای که باعث به نمایش گذاشتن محتوای شما شود ، در اوایل کار ممکن است نشدنی باشد. بعد از اینکه اقدام به ساخت سایت فروشگاهی نمودید میبایست لینک سازی های خارجی از سایت های معتبری دریافت کنید تا بتوانید در برندسازی فروشگاه اینترنتی خود زودتر به نتیجه برسید. یکی از اقدامات بعد از ساخت فروشگاه اینترنتی لینک سازی خارجی میباشد که اصولا بعد از 3 ماه فعالیت میتوانید شروع به لینک سازی خارجی نمایید. تا اینجا کمی با لینک سازی خارجی آشنا شدید و در ادامه قصد داریم به آموزش لینک سازی خارجی بپردازیم تا به صورت کامل برای سایت یا فروشگاه اینترنتی خود لینک سازی خارجی را به صورت کامل انجام دهید. پیوند به وبسایت‌های خارجی تا زمانی که محتوای مربوطه را از سایت‌های معتبر به آن‌ها پیوند می‌دهید، به صفحه شما آسیب نمی‌رساند.

این امتیاز تحت تاثیر معیارهای مختلفی مشخص می‌شود که هر یک تاثیر خاص خود را بر آن می‌گذارند. در واقع این چند فاکتوره بودن سایت Moz از چند عاملی بودن الگوریتم‌های گوگل هنگام رتبه بندی سایت‌ها الگو گرفته است تا بتواند پیش‌بینی درستی را انجام دهد. توجه داشته باشید که اگر قصد دارید کسب‌وکار خود را گسترش دهید و برای افزایش درآمد و سود خود تلاش می‌کنید، فرقی ندارد که سایت شما از چه نوعی باشد. برای سئوی سایت فروشگاهی، پزشکی، شرکتی و… اصول و عناصر را به‌صورت صحیح انجام دهید. درصورت نیاز می‌توانید به صفحۀ مشاورۀ سئوی نبض مارکتینگ مراجعه کنید.

نتایج به شکل یک لیست کامل از تمامی لینک‌های inbound و outbound و همچنین انکر تکست‌های مربوط به آن‌ها نشان داده خواهند شد. اگر تصاویر لینک شده‌ای نیز در آن صفحه وجود داشته باشند، انکر تکست آن‌ها نیز به شما ارائه خواهد شد. پس اولین کاری که در این زمینه پیشنهاد می‌شود، ایجاد لیستی از سایت‌های معتبر و تلاش برای گرفتن لینک خارجی از طرف آن‌هاست. سایت‌های خارجی بسیاری وجود دارد که به راحتی می‌توانید در آن‌ها لینک سازی انجام دهید. انواع این سایت‌ها از نوع فروم‌ها، فرم‌سازها، سایت‌های مجله‌ای و ایجاد لینک پروفایلی می‌باشد. شما می‌توانید کتاب‌های الکترونیک ایجاد کنید و لینک سایت خود را در آن‌ها قرار دهید.

همان طور که تا الان متوجه شدید این موضوع برای موتورهای جستجو گوگل ارزش زیادی دارد. Google Analytics مجموعه‌ای از عملکردها را برای کمک به ما در بهینه‌سازی لینک‌های وبسایت ارائه می‌دهد، از جمله امکان فهرست بندی و پیگیری تمام لینک سازی خارجی. پس از افزودن تگ Google Analytics به وب سایت خود، همه کلیک‌هایی که بر روی لینک‌های خارجی شما انجام شده باشد، در گزارش رویداد شما فهرست می‌شود.

بسیاری از حوزه‌های کسب‌وکار، دارای دایرکتوری هستند که با درج اطلاعات خود در آن می‌توانید به سایت خود لینک بدهید و کاربران هدف خود را جذب کنید. دایرکتوری‌ها، سایت‌هایی هستند که اطلاعات کسب‌وکارهای مختلف را یک جا جمع می‌کنند و به کسانی که به دنبال آن هستند ارائه می‌دهند. ساخت لینک در وبلاگ ها تاثیر بسیار زیادی در سئو سایت شما دارد و کمک میکند تا رتبه های کلمات کلیدی شما در گوگل افزایش یابد. اگر سایتی نگران استفاده بیش از حد از لینک‌های خارجی است و قصد دارد تا از مجازات گوگل جلوگیری کند، از این روش به عنوان بخشی از استراتژی SEO استفاده می‌کند.

لینک خارجی به لینک گفته می شود که از یک سایت به سایت دیگر ارجاع داده شود. این نوع لینک ها می توانند به عنوان یک منبع اطلاعات مهم برای کاربران وب سایت ها باشند و به وسیله آنها به دیگر صفحات به آسانی دسترسی پیدا کنند. لینک های خارجی می توانند به عنوان یک ابزار مهم برای بهبود رتبه وب سایت شما در موتورهای جستجو به کار گرفته شوند. اگر یک وبسایت تعداد زیادی لینک خارجی داشته باشد این احتمال بیشتر می شود که در میان نتایج جستجوی گوگل در رتبه بالایی قرار بگیرد و به آسانی و خیلی سریع در معرض دید کاربران قرار بگیرد.

معرفی بهترین ابزارهای رایگان سئو

ساخت لینک خارجی برای یک سایت نیز دارای مزایای خاص خود بوده که می‌تواند در رسیدن به نتیجه مطلوب کمک کننده خوبی برای مقصود مورد نظر باشد. لینک سازی به شکل خارجی راهی است که با استفاده از آن یک سایت به دیگر سایت‌ها و مخاطبان دیگر سایت‌ها شناسانده می‌شود. اگر یک محتوا ارزشمند باشد و طبق اصول تولید شده باشد، به راحتی ایندکس می شود و مورد توجه گوگل قرار می گیرد زیرا گوگل درمی یابد که محتوا به نیاز کاربر پاسخ کامل و خوبی داده است. در کنار این امر نباید از اهمیت لینک های خارجی غافل شد زیرا به حفظ جایگاه در موقعیت اول گوگل کمک می کند. سایت MOZ در یکی از مقالات خود به افزایش اعتبار دامنه (Domain Authority) توسط لینک های خارجی پرداخته است.

به عبارتی دیگر اگر یک وب سایت به یک وب سایت دیگر لینک دهد به آن لینک سازی خارجی گفته می شود. نقطه مقابل لینک سازی خارجی، لینک سازی داخلی است یعنی اگر یک صفحه از یک سایت به صفحه دیگر در همان وب سایت لیینک دهد، به آن لینک سازی داخلی گفته می شود. در ادامه ویژگی های لینک سازی خارجی با کیفیت را برایتان تشریح خواهیم کرد. وبسایت شما باید مرکز اطلاعات کسب و کار شما باشد، اما سایر پلتفرم‌های دیجیتالی خود را فراموش نکنید.

این روش از ابزارهای مهم بازاریابی اینترنتی است که معمولا با پرداخت هزینه انجام می‌شود. با انتشار آگهی در سایت‌های معتبر و پربازدید، افراد بیشتری با محصول یا خدمات شما آشنا می‌شوند. اما به هر حال استفاده به صورت خلاصه‌ از پست‌های دیگر، بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. لینک خارجی در واقع هایپرلینکی است که دامنه‌های غیر از منبع داخلی را هدف قرار می‌دهد. برای مثال اگر سایت دیگری به وب‌سایت شما لینک دهد، به آن لینک خارجی گفته می‌شود. همچنین اگر شما هم در سایت‌تان به یک وب‌سایت دیگر لینک بدهید، باز هم می‌توان آن را لینک خارجی در نظر گرفت.

بعد از آموزش بک لینک سازی خارجی و رعایت سایر استانداردها می توانید لینک سازی خارجی را انجام دهید. همانطور که گفته شد بک لینک و لینک سازی خارجی از اقدامات سئو هستند که به سرعت ایندکس صفحه و افزایش بازدید از سایت کمک شایانی می کنند. همچنین با کمک لینک سازی می توانید جایگاه خود را در گوگل تثبیت نمایید. برای این امر اگر تخصص کافی یا زمان لازم را ندارید می توانید پروژه خود را به شرکت های ارائه دهنده ی خدمت دیجیتال مارکتینگ بسپارید. تیم سئو شرکت معرفان در این امر از تخصص لازم برخوردار است و می‌تواند پروژه شما را به بهترین نحو پیش ببرد.

این روش معمولی برای سایت‌های معتبر استفاده می‌شود که تمایل دارند لینک‌های خارجی زیادی در سایت خود داشته باشند. نکته این است که نباید از nofollow برای لینک‌های داخلی استفاده کنید. اگر می‌خواهید که سفارش بک لینک مخاطب محصول شما، محتوایی را که در وبسایت خود بازگذاری می‌کنید، پیدا کند و از آن لذت ببرد، باید بدانید که نباید از هیچ تلاشی دریغ نکنید و تجربه کاربری صفحات خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

ویکی دمی در مقاله لینک سازی خارجی چیست ، صفر تا صد آموزش لینک سازی خارجی را برای شما بیان کرده است که با مطالعه آن نکات مهمی را می آموزید. اگر تمایل دارید، می توانید به آزمون تستی که در انتهای این مقاله آورده شده است، پاسخ دهید و دانش خود را با خواندن این مقاله محک بزنید. در چند ماه اول راه اندازی سایت صرفا به تولید محتوای باکیفیت در حوزه کسب و خود بپردازید و انجام درست این کار باعث می شود گوگل یک درک صحیحی از موضوع سایت پیدا کند و سایت شما به درستی دسته بندی شود. به‌طورکلی، لینک بیلدینگ خارجی یکی از جنبه‌های حیاتی سئو است و می‌تواند به شدت بر رتبه‌بندی و دیده شدن یک وب‌سایت در موتورهای جستجو تاثیر بگذارد. با ایجاد محتوای ارزشمند و ایجاد روابط با سایر وب‌سایت‌ها، مشاغل و صاحبان وب‌سایت‌ها می‌توانند استراتژی لینک سازی خارجی خود را بهبود بخشند و اعتبار و شهرت آنلاین خود را افزایش دهند. به طور کلی لینک سازی خارجی، که در واقع قلب سئو خارجی محسوب می شود، به مجموعه فرآیندها و فعالیت هایی گفته می شود که شما انجام می دهید تا لینک های معتبر از سایت های دیگر دریافت کنید.

استفاده از سئو در دنیای مدرن برای رسیدن به جایگاه بالاتر در سایت‌ها و مرورگرهای مختلف اهمیت بسیاری دارد. روزانه تعداد بیشتری از شرکت‌ها و بازاریابان به وبلاگ نویسی می‌پردازند. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. اگر وارد کمپین‌های رپورتاژ آگهی شده‌اید، در یک روز تمامی آن‌ها را منتشر نکنید. برای طبیعی بودن سایت خود حتما از لینک های فالو و نوفالو در کنار هم استفاده کنید.

انواع لینک سازی خارجی

به‌صورت کلی می‌توان گفت استفاده از سایت‌هایی که مرتبط با زمینۀ کاری شما هستند، نتیجه و بازدهی بسیار زیادی برای شما خواهد داشت. لینک‌های یک متن را چطور تشخیص می‌دهید؟ معمولا یک یا چند کلمه هستند که با رنگی متفاوت نمایش داده می‌شوند و وقتی روی آن‌ها کلیک می‌کنید، وارد یک صفحه‌ی دیگر می‌شوید. زمانی که وب سایت‌های مختلفی به شما لینک ارجاع می‌دهند در مدت زمان کوتاهی به فرایند برندینگ وب‌سایت شما قدرت بخشیده می‌شود و بین رقبا شناخته می‌شوید. فقط کافی است در فرایند خلق محتوا به فکر ارائه مطالبی باشید که برای کاربران، جذاب و خواندنی باشد و ارزش به اشتراک‌گذاری را نیز داشته باشند. امنیت سایت و جریمه‌های گوگلقبل از هر اقدامی باید از امنیت و اعتبار سایت میزبان یا مرجع خود مطمئن شوید.

بسیاری از حوزه‌ها، دارای فروم‌ها و انجمن‌های آنلاینی هستند که به صورت تخصصی روی یک حوزه تمرکز می‌کنند. این کار به افزایش آگاهی از برند شما کمک می‌کند و پیشنهاد می‌کنیم تا حتما لینک وب‌سایت خود را در پروفایل خود قرار دهید تا افراد را جذب کنید. برای انجام رپورتاژ آگهی، می‌توانید از سایت‌هایی که خدمات انتشار آگهی ارائه می‌دهند، استفاده کنید.

اگر مشغول آموزش سئو بوده و در حال بررسی لینک خارجی چیست، هستید لینک فالو را به شما آموزش می دهند و بهتر متوجه می شوید از این لینک در چه جاهایی استفاده کنید. بیشتر پیوندها و لینک های خارجی به کاربران کمک می کنند تا اطلاعات بیشتری را بتوانند دریافت کنند. برخی از متخصصان سئو این باور را دارند که لینک دادن به دیگر وب سایت هایی که معتبر هستند، می تواند یک سایت را برای گوگل معتبر و معتمد جلوه کند. علاوه بر لینک خارجی چیست، اهمیت آنها را هم بیان کرده اما الان به درستی می دانید چرا باید از این لینک ها در سایت خود استفاده کنید.

در واقع داشتن اطلاعات درست از چیستی لینک سازی خارجی یک سایت می‎‌تواند در باقی مراحل لینک سازی کمک کننده باشد. یکی از اقدامات سئو لینک سازی است که به دو بخش لینک سازی داخلی و لینک سازی خارجی تقسیم می شود. اگر در یک جمع به همه بگویید که من آدم مسئولیت‌پذیری هستم و شروع به تعریف از خودتان کنید، دیگران چقدر باور می‌کنند؟ حالا فرض کنید همکارانتان از مسئولیت‌پذیری شما تعریف کنند. آیا باور‌پذیرتر نیست؟ واضح است که وقتی دیگران از کسی تعریف می‌کنند، ما بیشتر تحت تاثیر قرار می‌گیریم تا هنگامی که خود شخص اخلاق‌های خوبش را برایمان بشمارد. نوشتن پست مهمان
می‌توانید برای یک سایت مناسب، محتوای متنی با کیفیت بنویسید و در آن به یک یا چند صفحه‌ی سایت خود لینک بدهید. فرایند لینک بیلدینگ خارجی وب سایت، هیچ وقت به پایان نمی‌رسد و تا زمانی که سایت شما فعال است باید در مسیر 1 و سئو خارجی از جمله لینک سازی اقداماتی انجام دهید تا در مسیر رشد باشید.

زیرا تنها منابعی که معتبر باشند می‌توانند به سایت شما اعتبار منتقل کنند. استفاده از منابع نامعتبر نه تنها برای سایت شما سودی ندارد، بلکه برایتان مضر نیز خواهد بود. شما می‌توانید در تبادل نظرهایی که توسط وب سایت‌های مختلف، ارائه می‌شود شرکت کنید و با معرفی خودتان و کسب‌وکارتان، لینک‌های طبیعی حرفه‌ای را به سمت وب سایت‌تان روانه کنید. در این مقاله از سایت تسمینو به صورت کامل با مسیر این سبک لینک سازی خارجی و ترفندهای ریز و درشت آن، آشنا خواهید شد.

در واقع در هدف گذاری در استراتژی لینک سازی، هدف از ایجاد انواع بک لینک ها در انواع رسانه ها را تعیین می کنید. بعد از اینکه چند وقتی از راه اندازی سایتتان می گذرد، بستگی به شرایط مختلف و نیازهای مختلف سایت خود، نیاز به لینک سازی در فضاهای مختلف دارید. پارامترهایی وجود دارد که روی نتیجه نهایی استفاده از لینک‌های خارجی در سئو تاثیر می‌گذارد. این موارد هم مربوط به لینک‌های Inbound می‌شوند و هم لینک‌های outbound.

همیشه قرار نیست برای لینک‌سازی خارجی دست به جیب شوید، چون می‌توانید خودتان دست به کار شوید و بعد از انتشار محتوای جدید، آدرس یوآرال آن را در شبکه‌های اجتماعی، فروم‌ها، سایت‌های بازنشر محتوا و… قرار دهید. این روش اگر چه نیازمند زمان بیشتری بوده و باید فعالیت زیادی در آن داشته باشید؛ اما در نهایت اثرگذاری مناسب و البته کم هزینه‌ای خواهد داشت. در این روش، شما با پرداخت هزینه بک لینک‌هایی را به دامنه وب‌سایت‌تان تزریق می‌کنید. در وب امروز، بک لینک به یکی از مهم‌ترین ستون‌های رشد سایت‌ها تبدیل شده است!

پس اگر می‌خواهید در دنیای آنلاین به رقابت بپردازید و از سایرین جلو بزنید، این مقاله را از دست ندهید. این مطلب به گونه‌ای طراحی شده تا شما را سریعاً در مسیر درست جلو ببرد و به هدفتان برساند. شما برای لینک سازی خارجی، می‌توانید از بسیاری از راه‌های رایگان و غیررایگان استفاده کنید. در این قسمت ۱۰ روش از روش‌های لینک سازی خارجی را برای شما توضیح می‌دهیم.

در این مقاله از آکادمی امیرحسین صداقت قرار است تا درباره یکی از انواع لینک سازی، یعنی لینک سازی خارجی نکاتی را بیان کنیم. نکاتی که برای شما تعریف دقیقی از چیستی لینک سازی خارجی را ارائه دهد و در ادامه به آموزش لینک سازی خارجی و ساخت بک لینک بپردازد. در این میان به پاسخ سوال اصلی چگونه لینک بسازیم نیز خواهیم پرداخت و از نوه لینک سازی خارجی به مواردی اشاره خواهیم کرد.

با به روزرسانی های متعدد گوگل و الگوریتم های گوگل، در حال حاضر بیش از پیش بر روی لینک سازی های معتبر نمرکز شده است. 3_در لینک سازی به این نکته توجه کنید از کلمات همخانواده با کلمه کلیدی هایتان استفاده کنید . به هر ترتیب هرچه استراتژی قوی تری برای پیشبرد امور وب سایت خود در نظر بگیرید، نتایج بهتری دریافت خواهید کرد. امیدواریم که مطالعه این مطلب از پایگاه دانش سرورپارس برای شما مفید بوده باشد. همچنین این موضوع نیز مهم است که لینک های شما دو طرفه و به صورت تبادلی نباشند.

استفاده از انکر تکست زیادی به خودی خود شک برانگیز می باشد.با این وجود استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در انکرتکست می تواند عواقب جبران نا پزیری داشته باشد. لازم است پیوندی که به سایت شما داده می شود از سایتی مرتبط با حوزه کاری سایت شما گرفته شود. شاید با خود بگویید این رویکرد به درد افراد خجالتی می‌خورد، اما در واقع با دیدن نتایج آن شگفت‌زده می‌شوید.

گزینه‌ی آخر می‌تواند این ابزار را برای شما تبدیل به ابزاری کلیدی کند، زیرا هدف لینک سازی خارجی و سئو این است که از رقبای خود پیشی بگیرید. با اطلاع داشتن دقیق از فعالیت رقبای خود و پروفایل لینک سازی آن‌ها، شما درک بهتری از استراتژی‌های آن‌ها خواهید داشت و می‌توانید از آن روش‌ها برای بهبود لینک سازی خارجی خود استفاده کنید. موتورهای جستجو هم به همین ترتیب لینک‌های خارجی را اعتبارسنجی می‌کنند؛ یعنی سایت‌هایی که از سایت‌های معتبر‌تری لینک دارند، رتبه‌های بهتری هم در نتایج موتور جستجو به دست می‌آورند. اعتبار بخشیدن به محتواهای سایت‌اگر لینک‌های خارجی معتبر و متعلق به سایت‌های شناخته‌شده در صنعت خود را به محتوایتان اضافه کنید، درواقع به خودتان اعتبار بخشیده‌اید. از این طریق به مخاطب القا می‌کنید که مطلبی که در حال مطالعه آن است، صحت داشته و بر اطلاعات درستی بنا شده است.

فرض کنید می‌خواهید یک لباس مجلسی بدوزید و به دنبال یک خیاط خوب می‌گردید. دوستی که مهارت خاصی در زمینه‌ی خیاطی ندارد به شما یک نفر را معرفی می‌کند. از طرفی یکی دیگر از دوستانتان که خودش اهل دوخت و دوز است یک خیاط حرفه‌ای را به شما معرفی می‌کند.

موتورهای جستجو نیز به همین ترتیب از لینک سازی خارجی به عنوان معیاری برای سنجش اعتبار محتوایی که به آن لینک داده شده استفاده می‌کنند. یعنی وقتی سایت‌های دیگر، محتوای شما را به کاربر معرفی می‌کند یا نام شما را به عنوان منبع محتوا ذکر می‌کنند، موتورهای جستجو امتیاز ویژه‌ای برای محتوای شما قائل خواهند شد. با لینک‌ سازی خارجی باکیفیت و اضافه‌کردن لینک سایت‌های مفید به صفحات سایت می‌توان اعتبار سایت را در نگاه گوگل افزایش داد. اگر اصول لینک‌ سازی خارجی به‌درستی رعایت شود، می‌تواند تاثیرات فراوانی در سئوی صفحات، نرخ کلیک و در نهایت فروش بیشتر کسب‌وکار خواهد داشت. به‌طورکلی، هر روش لینک‌سازی که از تلاش برای دور زدن الگوریتم‌های گوگل خودداری کرده و در عوض، بیشتر بر بهبود تجربه کاربر متمرکز شود، می‌تواند یک استراتژی لینک سازی خارجی کلاه‌ سفید محسوب شود.

رپورتاژ آگهی، فروم، کامنت، پست مهمان، نویسندگی در بلاگ‌های خارجی، نویسندگی در سایت‌های ویکی، شبکه‌های اجتماعی، آنالیز رقبا، استفاده از سایت‌های خارجی، استفاده از منابع معتبر. اگر سایت شما در حوزه آرایشی و بهداشتی فعالیت می‌کند، نباید در سایت‌هایی که درباره آموزش مطالب درسی مطلب تولید می‌کنند از شما نامی برده شود. شما باید به دنبال پربازدیدترین و پرترافیک‌ترین سایت در حوزه تخصصی فعالیتتان باشید. البته سایت‌هایی وجود دارند که حالت دایره المعارف دارند و موضوعات مختلفی را پوشش می‌دهند؛ اما اگر قصد دارید این گونه سایت‌ها را انتخاب کرده و از آن‌ها استفاده کنید، بهتر است از بالا بودن امتیازشان مطمئن باشید.

لازم به ذکر است که برای لینک سازی از انکر تکست های متنوع برای لینک های خود استفاده کنید. اگر هر بار کلمات لینک شده یکی و تکراری باشد, برای گوگل غیر طبیعی به نظر خواهد رسید و رتبه شما را کاهش میدهد. 5_زمانی برای لینک بیلدینگ اقدام کنید که سایت شما از نظر رابط کاربری و محتوا غنی شده باشد . سایت هایی با محتوای کم و ناقص سایت هایی نیستند که مردم بخاطر ان لینک بدهند و از دید گوگل این کار تقلب محسوب میشود و نتیج مخرب و منفی رویت سایت شما میگذارد .

جدا از تعریف بالا دو سبک متفاوت دیگر لینک‌سازی خارجی نیز وجود دارد که از آن به عنوان لینک بیلدینگ خارجی طبیعی و دستی یاد می‌شود، در ادامه به صورت کامل با جزئیات این دو روش فرایند لینک‌سازی آشنا خواهیدشد. لطفا گیج نشوید، این نوع لینک سازی مفهوم سخت و پیچیده‌‌ای نیست و قرار است به صورت کامل در این مقاله با آن آشنا شوید. برای اینکه به صورت دقیق‌تر با مفهوم چیستی لینک سازی خارجی آشنا شوید، بهتر است در ابتدا به سراغ انواع روش‌های لینک بیلدینگ خارجی برویم. شناسایی بک‌لینک‌های خرابدر این استراتژی، بک‌لینک‌های خراب و غیرفعال صفحات مرتبط با محتوای خود را شناسایی کرده و صاحب ‌سایت را از آن‌ها مطلع می‌کنید.

در این مقاله به اینکه استراتژی لینک سازی خارجی چیست و چرا لازم است پرداختیم. به علاوه شما را با نکاتی که در تنظیم یک استراتژی لینک سازی بهتر است در نظر بگیرید، آشنا کردیم. در نظر داشته باشید که طراحی کامل یک استراتژی لینک سازی خارجی کاری زمان بر است در این مقاله هدف ما آشنایی شما با روش طراحی این استراتژی بود.

  • اگر از سایت‌های خیلی معتبر و پربازدید بک لینک‌ دریافت کرده است، احتمالاً برای دریافت این لینک‌ها هزینه پرداخت کرده است.
  • سئو عبارت است از بهینه سازی موتور جست و جو یا گوگل، سئوی سایت نیازمند دانش و تخصص سئوکار میباشد چرا که الگوریتم های موتور های جست و جو دائماً در حال تغییر بوده و مهندسین سئو باید از آن ها مطلع باشند.
  • در لینک سازی خارجی اصلا و ابدا نباید از یک کلمه کلیدی یا انکر تکست خاص استفاده کنید.
  • شما نیز می توانید در کنار سایت خود، وبلاگ داشته باشید و به تولید محتواهای مختلفی متناسب با کسب و کار خود بپردازید.
  • در واقع در هدف گذاری در استراتژی لینک سازی، هدف از ایجاد انواع بک لینک ها در انواع رسانه ها را تعیین می کنید.
  • بسیاری از سایت ها در کنار سایت اصلی خود دارای وبلاگ هایی هم هستند.

لینک سازی خارجی وقتی معنی پیدا می‌کند که از وبسایت خود به یک سایت دیگری لینک می‌دهید و به آن اشاره می‌کنید. در واقع وقتی از دامنه وبسایت خود به یک دامنه دیگر لینک می‌دهید، یعنی لینک سازی خارجی انجام داده‌اید. چیزی که بسیاری از مردم متوجه نیستند این است که این لینک‌های خارجی می‌تواند بر SEO و رتبه سایت شما تأثیر بسیار مثبتی بگذارد. در واقع لینک خارجی یکی از بخش‌های مهم سئو است که در ادامه بیشتر به آن می‌پردازیم. هدف هر ابزار آنالیز بک‌لینک این است که کلمات کلیدی، لینک‌ها و اعتبار سایت‌هایی که می‌خواهید از آن‌ها لینک بگیرید را به شما ارائه کند. این ابزار به شما کمک می‌کند تا ببینید رقیبان شما دقیقا چه کارهایی انجام می‌دهند.

بهترین نوع لینک خارجی وقتی است که یک وب‌سایت به صورت خودکار و بدون تلاش خاصی از سمت شما، به یکی از صفحات وب‌سایتتان لینک می‌دهد. در قدم اول به سراغ روش‌های لینک‌سازی از نوع خارجی می‌رویم که وبمستران با پرداخت هزینه و همکاری با یکدیگر اقدام به تولید لینک‌ها می‌کنند. این بخشی است که مستلزم مهارت فنی، رویکرد خلاقانه و صرفاً به کارگیری و مهارت است.

هرچند این صفحات خروج شما کمتر باشد وبسایت شما برای گوگل محبوب تر میشود با استفاده از این روش لینک دادن به مطالب مشابه بر روی کلمات مشابه و هم خانواده بن بست ها را از سایت خود حذف کنید . به این نکته توجه کنید که هر کلمه کلیدی باید دارای یک صفحه ی هدف مند و صفحه ی جدا باشد که با این کار به گوگل نشان میدهید که سایت به صورت تخصصی بر روی کلمه ی کلیدی شما  ساخته شده است و در حال فعالیت میباشد . موارد بسیار زیادی وجود دارد که در رشد سئو وب سایت شما موثرند و شما برای دریافت بیشترین و بهترین نتیجه بایستی به مجموعه ای از تمامی این موارد توجه داشته باشید.

در درون مقالات خود هی به کلمه ی کسب و کار اینترنتی لینک ندهید به کلمات هم خانواده مثل کار اینترنتی , کسب و کار انلاین , کسب درامد اینترنتی ,… لینک بدهید ( این نکته را هم در لینک سازی داخلی و  خارجی باید رعایت کنید). شما با استفاده از این لینک‌ ها به کاربر خود می‌ فهمانید که در این حوزه اطلاعات بیشتری در سایت دارید که می‌توانند به آنها نیز مراجعه کنند. لینک سازی دستی تاثیر بسیار خوبی روی گوگل و بازدید دیگر صفحات توسط کاربران دارد. افراد زیادی تصور می‌کنند که لینک سازی داخلی در سئو تاثیر ندارد ولی این یک اشتباه بسیار بزرگ است؛ زیرا لینک سازی داخلی در سئو سایت بسیار اهمیت دارد. لینک های داخلی آدرسی شبیه لینک اصلی سایت دارند که در ادامه لینک اصلی اضافه شده است. لینک های خارجی لینک‌ هایی هستند که به دامنه‌ های دیگری ارجاع داده می‌شوند.

برای اینکه بهترین کیفیت پیوند ها را داشته باشید ، می توانید اعتبار صفحه و اعتبار دامنه سایتی که از آن بک لینک گرفته اید را مشاهده کنید. هرچه صفحه و دامنه سایت بیشتر باشد ، یعنی سایت معتبر تر است و کیفیت بک لینک نیز مناسب بوده است. شما میتوانید به راحتی و به صورت رایگان در این وبلاگ ها ثبت نام کنید وبلاگ خود را بسازید و مقالاتی را منتشر نمایید. در زمانیکه وبلاگ خود را ساختید بعد از تولید محتوا برای وبلاگ میبایست کلمات کلیدی خود را لینک کنید به مقاله مربوطه و با استفاده از نام برندتان نیز میتوانید در این وبلاگ ها برندسازی نمایید. تعداد لینک‌ سازی خارجی مهم است اما ارزش آن‌ها از نظر مورد قبلی نسبی است. هایپرلینک‌ها یکی از مواردی بودند که به شکل‌گیری اینترنت کمک زیادی کردند.

ویکی دمی در مقاله لینک سازی خارجی چیست ، تمام نکات و آموزش های مورد نیاز در رابطه با لینک سازی خارجی را بیان کرد. هنگام لینک سازی در فروم ها و وبلاگ ها توجه داشته باشید که در یک صفحه تعداد زیادی لینک نگذارید. بهتر است در یک صفحه فروم 2 الی 3 لینک قرار دهید و برای ساخت دیگر لینک ها به صفحات جدید بروید. لینک سازی خارجی چیست؟ میدانیم که برای موفقیت در کسب و کار های اینترنتی باید وب سایت قدرتمندی داشته باشیم.

  • در اولین قدم برای رسیدن به لینک سازی خارجی مناسب، لازم است تا با معنا و مفهوم اصلی آن آشنا شویم.
  • با توجه به مهم بودن سئو خارجی (SEO Off-page) سایت، و تغییراتی که در روش‌های انجام آن ایجاد شده است، ما در این مقاله از مجله کاپریلا قصد داریم تا در مورد استراتژی‌های لینک‌سازی با شما صحبت کنیم.
  • صبر داشته باشید و کیفیت مطالب خود را بیشتر و بیشتر کنید تا سایت‌های دیگر نیز به سایت شما اعتماد کنند و به آن لینک دهند.
  • برای سئوی سایت فروشگاهی، پزشکی، شرکتی و… اصول و عناصر را به‌صورت صحیح انجام دهید.
  • لینک خارجی در واقع هایپرلینکی است که دامنه‌های غیر از منبع داخلی را هدف قرار می‌دهد.

برای اینکه بتوانید اعتماد گوگل را به خود جلب کنید ، بک لینک و پیوند ها یکی از مواردی است که باید به خوبی در آن عمل کنید و موارد دیگر نیز وجود دارد که باید حتما به ان ها هم توجه داشته باشید. اگر کسب و کار مجازی شما از نوع لوکال است ، می توانید در ملاقات حضوری را مشتریانتان با ان ها ارتباط بگیرید و از آن ها پیوند های با ارزش بخواهید. لینک از یک سایت مهم و پربازدید ممکن است بیشتر از چندین لینک از سایت‌های کوچک‌تر ارزش داشته باشد. همچنین برخی از آزمایشات انجام شده توسط Moz در مقاله External links نشان می‌دهد که لینک‌های خارجی  در domain authority بسیار موثر هستند. زیرا اگر مقاله شما بیش از حد به یک صفحه خاص شبیه باشد، موتورهای جستجو آن را سرقت در نظر می‌گیرند. همچنین باید این کلمه در صفحه مقصد هم موضوع یا کلید واژه مشخصی را تعریف کند.

و در پیام هایی که قرارداده شده است نظر بدهید البته اگر نظری دارید!!!. در بعضی از فروم ها هم شما مجاز به قرار دادن لینک هستید و می توانید سایت خود را هم معرفی کنید البته اگر سایت شما مرتبط است!!!!. اگر بدانید به چه تعداد بک لینک با کیفیت احتیاج دارید ، می توانید بهتر برنامه ریزی کنید و از تلاش خود ناامید نشوید. درواقع تعدا بک لینک ها را می توان بر اساس پیوند هایی که به رقبا داده اند به دست آورید.

Mckenzie Elliott

عاشق عمومی قهوه. مزاحم خشمگینانه فروتن. Wannabe tv متعصب. حرفه ای موسیقی آزاد. بت نوجوان آینده.

تماس با ما