تحولات جدید در فروشگاه های زنجیره ای رفاه

تیتر 20 – مزدک جمشدی – پس از اینکه محمدرضا نمازی، رئیس سابق فروشگاه های رفاه در پی اجرای اصلاحات ساختاری با مشکلات مختلفی مواجه شد، ترجیح داد از این سمت کناره گیری کند.

از جمله اقدامات وی می توان به تدوین برنامه سیستماتیک سفارش و خرید کالا با توجه به حجم فروش برای جلوگیری از خواب سنگین سرمایه تولیدکنندگان و عرضه کنندگان و نارضایتی آنها اشاره کرد.

یکی دیگر از دعاهای مهم، جمع آوری برند زیان ده «شراب مارکت» از مجموعه سوپرمارکت های مرتبط با رفاه است که گامی در راستای تسریع در جمع آوری محسوب می شود.

اما روشی که سهامداران این فروشگاه در پیش گرفتند و بی توجهی به تصمیمات هیات مدیره و سرپرست مدیر و ناهماهنگی در نتیجه عاملی شد تا بعد از حدود 15 ماه نمازی عطایی از کار خودداری و استعفا دهد.

وی در متن استعفای خود با اشاره به عدم هماهنگی لازم بین هیات مدیره و سهامداران و همچنین عدم نظارت و کنترل نقدینگی شرکت و مشکلات و مشکلات حوزه مالی، اصلاحاتی را مشاهده کرد. این روند بیهوده بود و استعفا داد.

در واقع عدم هماهنگی لازم بین هیئت مدیره و سهامداران و مشکلات ناشی از آن برای همه ذینفعان از تولیدکننده تا مصرف کننده قابل مشاهده خواهد بود.

در اواخر دهه 1990، فروشگاه های زنجیره ای رفاه با افزایش سریع تعداد شعب خود مواجه شد و توانست تعداد فروشگاه های خود را تا آن زمان به حدود 1500 شعبه برساند، اما با وجود شرایط ناپایدار اقتصادی و نبود استراتژی موثر، بسیاری از شعبه های فروشگاه های رفاهی به تعطیلی خود ادامه داد و نارضایتی تولیدکنندگان و شرکت های تلویزیونی را افزایش خواهد داد.

کریمی مدیرعامل جدید رفاه پس از استعفای نمازی چند روز پیش، خبر رسید که ابوالفضل کریمی، معاون بازرگانی این فروشگاه به عنوان سرپرست جدید منصوب شده است.

کریمی که تجربه چندین ساله در زمینه بازرگانی به ویژه در حوزه بازرگانی را دارد، از نزدیک با مشکلات این شرکت آشنا است و به نظر می رسد راه سختی برای رساندن این مجموعه عظیم اقتصادی به سواحل ایران وجود دارد. صلح

اگر سهامداران اصلی شرکت را متقاعد کند که در سیاست مالی او را همراهی کنند، آنگاه می تواند گام های مهمی برای دستیابی به چشم انداز روشنی از رونق بردارد.

Jamiya Calhoun

دوستدار فرهنگ پاپ به طرز خشمگینانه ای فروتن. نینجاهای شبکه های اجتماعی بی عذرخواهی طرفدار الکل دردسر ساز.

تماس با ما