آیا ممنوعیت واردات آیفون 14 ادامه خواهد داشت؟

تیتر 20- سید مجیدی رضوی آرانی اظهار داشت: در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و وزارتخانه های ذیربط با واردات این تلفن همراه که نام آن را ذکر نمی کنیم و همه می دانند (آیفون 14 به بالا) مخالفیم. ) به هر نحوی که سرو شده باشد قابل واردات نیست و واردات آن غیر قانونی است.

وی افزود: بعید می دانم این تصمیم تغییر کند و ورود، استفاده، راه اندازی و فروش این تلفن همراه ممنوع است.

من باید بگویم؛ تقریبا از ابتدای پاییز، رجیستر شدن یا نشدن آیفون 14 در هاله ای از عدم قطعیت بوده است. اما در نهایت مسئولان ابتدا به صراحت اعلام کردند که واردات تجاری این تلفن همراه ممنوع است و پس از مدتی واردات آیفون ۱۴ به بعد نیز ممنوع شد. این تصمیم باعث شد تا قیمت آیفون 13 به دلیل ثبت نام و گارانتی آن گرانتر از آیفون 14 باشد و برخی از افراد ترجیح می دهند با هزینه کمتر از فناوری های موجود استفاده کنند و سیم کارت خود را با استفاده از موبایل ارزان قیمت فعال کنند. آخرین مدل آیفون، آنها می توانند به اینترنت متصل شوند و با یک موبایل ارزان قیمت کار خود را انجام دهند.

البته عده ای همچنان به تغییر این وضعیت امیدوار بودند و حتی برخی از مغازه داران قول ثبت این گوشی تلفن همراه را به خریداران می دادند اما در نهایت مشخص شد که واردات آیفون 14 به بالا ممنوعیتی ندارد. حذف شده است. دبیر انجمن واردکنندگان تلفن همراه در پایان شهریور ماه، بالا بودن نرخ ارز و مقاومت در برابر تحریم ها را از مهم ترین دلایلی بود که مسئولان برای ممنوعیت واردات آیفون 14 به بالا عنوان کردند. به این ترتیب حجم واردات آیفون و نرخ ارز بسیار کاهش می یابد. پس از مدتی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز این موضوع را تایید کرد.

همچنین سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز چندی پیش اعلام کرد که روند جمع آوری آیفون 14 و 15 از بازار از هفته دوم مهرماه آغاز شده و این روند همچنان ادامه دارد.

Nigel Riley

تمرین کننده موسیقی دوستانه. گیک هاردکور توییتر. بیکن پژوه. متخصص زامبی برنده جایزه.

تماس با ما