عراق و تونس به طور غیرمنتظره ای به یک قطعنامه آتش بس فوری در غزه فرانسه رای مثبت دادند، در حالی که آلمان و بریتانیا رای ممتنع دادند.

قطعنامه برقراری آتش بس فوری بشردوستانه در نوار غزه تصویب شد

آفتاب نیوز :

عصر روز جمعه در دهمین نشست فوق العاده و اضطراری مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای بررسی وضعیت جنگ در فلسطین اشغالی به ویژه نوار غزه، قطعنامه ای به پیشنهاد اعراب در این زمینه «دائمی و باثبات» تصویب شد. آتش بس بشردوستانه». این خط تایید شد.

این قطعنامه پیشنهادی با عنوان «حمایت از شهروندان و رعایت تعهدات حقوقی و بشردوستانه» از سوی اردن به نمایندگی از کشورهای عربی ارائه شد و با اکثریت 120 رأی موافق توسط ده ها کشور دیگر عضو سازمان ملل متحد در مجمع عمومی مورد حمایت قرار گرفت. در مقابل 14 رای مخالف و 45 کشور رای ممتنع دادند.

در این میان بی طرفی دو کشور مسلمان و عربی عراق و تونس رسانه ها و افکار عمومی را در شوک فرو برد. این در حالی است که در بین کشورهای اسلامی حتی کشورهایی که با رژیم اسرائیل رابطه داشتند به این قطعنامه رای مثبت دادند.

از سوی دیگر بی طرفی آلمان و انگلیس رای غیرمنتظره نیز تلقی می کنند، زیرا در حوادث اخیر آلمان و انگلیس حافظ درجه یک اسرائیل بودند و انتظار می رفت که به این قطعنامه رای منفی بدهند، اما نپذیرفتند. . فرانسه نیز به این قطعنامه رای مثبت داد. به نظر می رسد این آرا تحت تاثیر فشار داخلی این کشورها بوده است. در همین حال، عراق که انتظار می رفت رای مثبت بدهد، رای ممتنع داد.

به احتمال زیاد رای بی طرفی عراق واکنش ها و انتقاداتی را متوجه دولت این کشور خواهد کرد

Chad Powers

افراطی متعصب تلویزیون بشارتگر الکل دوستانه. مدافع توییتر متعصب آبجو کل نویسنده

تماس با ما