این آخر هفته از کوهنوردی برف و باد در ارتفاعات پرهیز کنید


آفتاب نیوز :

صدیق ضیائیان در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، درباره وضعیت ارتفاعات کشور اظهار کرد: روز پنجشنبه (30 مهرماه) فعالیت سامانه بارشی و سرد در شمال کشور، بارش شدید باران در برخی مناطق. ، وزش باد شدید، رعدوبرق و باران در ارتفاعات و برف و برف و برف در یال ها پیش بینی می شود.

وی افزود: بارش شدید باران در برخی مناطق به ویژه دامنه های البرز موجب آبگرفتگی در دامنه کوه ها، احتمال رانش زمین و رانش زمین و طغیان رودخانه ها می شود.

رئیس سازمان پیش بینی و مدیریت خطرات بحران جوی کشور ادامه داد: شدت وزش باد و کاهش دما در نیمه شمالی کشور با تشدید وزش باد و احتمال یخبندان مرتبط است. در شبه جزیره جنوبی کشور گاهی باد شدید می وزد، گاهی ابری مهمترین پدیده جوی است.

وی افزود: در این مناطق کوه نوردی و دره نوردی و طبیعت گردی خطرناک بوده و احتمال تلفات جانی وجود دارد. مه و کاهش دید افقی و عمودی نیز احتمال انحراف از مسیر صعود را به همراه دارد.

ضیائیان ادامه داد: در نیمه شمالی کشور از شدت ناپایداری کاسته می شود، گاهی افزایش ابر و بارش های پراکنده همراه با احتمال رعدوبرق و رعد و برق به ویژه در ارتفاعات و دامنه های مرکزی البرز پیش بینی می شود.

وی درباره ارتفاعات شمالی تهران نیز گفت: روزهای پنجشنبه و جمعه (30 و 21 مهرماه) هوا نیمه ابری، ابری و مه آلود، گاهی رگبار باران به ویژه در روز پنجشنبه، بارش باران، رعد و برق و برف و وزش باد شدید پیش بینی می شود. . . برای قله های مرتفع

ضیائیان در پایان تصریح کرد: شرایط جوی برای کوهنوردی نامناسب و خطرناک است.

Hayden Phillips

عاشق قهوه بی عذرخواهی یک تمرین‌کننده اینترنتی متواضع. دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما