دلایل خروج سرمایه از صنعت مخابرات

عنوان 20- سومین جلسه کمیسیون تحول، نوآوری و بهره وری اتاق بازرگانی تهران با حضور نمایندگان این اتاق و تشکل های بخش خصوصی مرتبط با دستور کار بررسی شرایط صنعت مخابرات از جمله زیان دهی خروج شرکت های بخش خصوصی، مهاجرت متخصصان و کاهش ارزش آن در بازار.

در سومین جلسه کمیسیون تحول، نوآوری و بهره وری اتاق بازرگانی تهران، موضوع تعیین تکلیف انجمن کسب و کار مجازی مطرح شد. در این نشست یکی از اعضای هیات مدیره صنعت مخابرات ایران گزارشی از آخرین وضعیت اقتصادی صنعت مخابرات را تحلیل کرد. در این جلسه پس از ارائه خدمت معاونت پژوهش های اقتصادی توسط دیاکو حسینی، معاون این اداره کل از اتاق تهران، مشکل عدم تایید عملکرد اتحادیه مجازی صنفی و برگزاری انتخابات این اتحادیه در دو سال گذشته مورد انتقاد قرار گرفت.

به گفته رضا الفتح نسب، یکی از اعضای هیات مدیره اتحادیه سراسری تجار مجازی، هنوز مشخص نیست که چرا وزارت حریم خصوصی در انتخابات این سازمان به تعویق می افتد در حالی که برخی از مدیران وزارت حریم خصوصی بر تقسیم بندی اصرار دارند. سازمان را به دو تقسیم کنید تا انجمن توزیع و خدمات را از هم جدا کنید.

پس از بحث و تبادل نظر اعضای این کمیسیون و حاضران در این جلسه پیرامون این موضوع، مقرر شد موضوع برگزاری انتخابات اتحادیه مجازی صنف و تصمیمات این تشکل صنفی پیگیری شود. اتاق تهران و از طریق مکاتبه با وزارت حراست. در ادامه این نشست مهردادی میراسماعیلی از اعضای هیات مدیره صنعت مخابرات به تحلیل وضعیت اقتصادی اخیر این صنعت در ایران پرداخت و اعلام کرد که صنعت مخابرات ایران از شرایط مناسبی برای تولید برق برخوردار نیست. وی اظهار داشت: در صورت عدم افزایش درآمد اپراتورها و به روز نشدن قیمت ها، با در نظر گرفتن قیمت روز دنیا و با در نظر گرفتن درآمد سرانه، صنعت ارتباطات کشور با بحران جدی مواجه خواهد شد. در ماه های آینده .

وی تاکید کرد: خروج سرمایه از این بخش به دلیل عدم سودآوری و خروج شرکت‌های خصوصی، بخش مخابرات کشور را با چالش‌های جدی مواجه می‌کند و ناتوانی در پرداخت حقوق‌های بالا به متخصصان، مهاجرت نیروهای واجد شرایط را افزایش می‌دهد. منابع این رشته میراسمولی با تاکید بر اینکه درآمد یک سال اپراتورها حتی کفاف هزینه های جاری را نمی دهد چه برسد به سرمایه گذاری برای 5G و FTTx، افزود: بازار سرمایه این صنعت با حدود 30 درصد سهم از رتبه اول به بیشترین سهم رسیده است. بازار سهام کشور به ارزش 17 میلیارد دلار از جایگاه سی و دوم با ارزش کمتر از 1 درصد ارزش کل سهام به ارزشی حدود 1.2 میلیارد دلار رسید که کمتر از 10 درصد ارزش اولیه آن است.

Mara Gomez

کارشناس توییتر متعصب موسیقی. جنرال الکل ماون. علاقه مندان به تلویزیون

تماس با ما