سهم ۲۸ درصدی دروس عمومی در سوابق تحصیلی و کنکور از سال ۱۴۰۳


آفتاب نیوز :

محمدمهدی کاظمی افزود: دوره دوم متوسطه مرحله و بستر بسیار مهمی برای کسب مهارت های مختلف دانش آموزان است تا بتوانند به فردی با ایمان، اخلاص، کارآفرین، خالق، مبتکر و کاردان تبدیل شوند و برای کشور مفید واقع شوند. .

نماینده شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: کسب مهارت در دوره دوم متوسطه به ویژه در دوره نظری ضروری است و انتظار می رود در بسترهایی که آموزش داده می شود شاهد مهارت آموزی دانش آموزان باشیم. . آماده شده.

وی با اشاره به کسب مهارت بیان کرد: کسب مهارت های لازم به ویژه برای هنرجویان هنرستان برای حضور در امور عمومی مهم و حائز اهمیت است و البته در کنار مهارت های فنی، مهارت های غیر فنی نیز مورد نیاز است. به دست آید.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بر لزوم کسب مهارت های غیرفنی تاکید کرد و تصریح کرد: جایگاه مهارت های نرم یا غیرفنی در دنیای امروز بسیار بالاتر از مهارت های حرفه ای و فنی است و یکی از نیازهای دانش آموزان است. بازار کار. مهارت های کارآفرینی، اخلاق حرفه ای، ارتباط موثر و … شایستگی های مهمی هستند که برای مشاغل و کسب و کار بسیار مهم هستند.

وی در ادمه گفت: دانش آموزان از ابتدای ورود به دوره دوم متوسطه باید به علایق و استعدادهای خود و البته به نیازهای کشور توجه کنند تا آینده روشنی را برای خود رقم بزنند. انتخاب درست در ابتدای ورود به دوره دوم دبیرستان اهمیتی دوچندان دارد، زیرا مسیر شغلی و آینده زندگی را تعیین می کند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: این مصوبه و امکان ثبت نام آموزش و پرورش قطعا گام بلندی در راستای تحقق عدالت آموزشی است و در این مسیر شاهد پذیرش دانش آموزان از مناطق کمتر برخوردار در دانشگاه ها هستیم. و کسب رتبه های عالی در کنکور سراسری 1402.

وی با اشاره به سهم تبصره های آموزشی گفت: در سال 1402 سهم تبصره های آموزشی در پایه دوازدهم 40 درصد، در سال 1403 در پایه دوازدهم 50 درصد، در سال 1404 در پایه یازدهم و دوازدهم 60 درصد خواهد بود. . در کنکور شماره 1403 وزن نسبی قبولی آموزشی دروس عمومی 28 درصد است.

کاظمی بیان کرد: روش جدید باعث می شود تا دانش آموزان بر کتاب های درسی تمرکز کنند و اهداف برنامه درسی ملی از این طریق محقق می شود و یادگیری عمیق تری صورت می گیرد. امتحانات نهایی به صورت مفهومی و فقط بر اساس کتاب های درسی است.

وی در ادامه افزود: از سال تحصیلی 1402-1403 کلیه دانش آموزان پایه دهم و یازدهم در دروس نظری به تعداد 9 درس در امتحان نهایی به منظور ایجاد کارنامه آموزشی قبول می شوند.

نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی به موضوع آشکارسازی و تقویت استعدادهای دانش آموزان اشاره و بیان کرد: جشنواره علمی پژوهشی کانون های علمی دانش آموزان با هدف آشکارسازی، تقویت و ارائه ایده و ایده برگزار می شود. استعداد خلاق دانش آموزان

وی با اشاره به نحوه ارتقاء حرفه ای و ادامه تحصیل هنرجویان هنرستان گفت: نحوه ارتقاء حرفه ای و ادامه تحصیل هنرجویان نسبت به دوره فوق لیسانس موثرتر خواهد بود هرچند به دنبال راه اندازی 3 ساله هستیم. دوره های آموزشی. دوره های کارشناسی برای ادامه مسیر آموزش هنرستان.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بر جایگاه موسسات علمی-پژوهشی دانش آموزی تاکید کرد و گفت: موسسات علمی-پژوهشی دانش آموزی بستر مهمی برای تحقیقات علمی و تولید محصولات برای تقویت فرصت های یادگیری در رویکرد آموزش کارآفرینی هستند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، کاظمی در پایان خاطرنشان کرد: رسالت ما در حوزه آموزشی، فراهم کردن بهترین بسترها برای آموزش با کیفیت دانش آموزان در مقاطع مختلف است و انتظار می رود دانش آموزان مهارت ها و مهارت های مختلف را کسب کنند. صلاحیت فنی، خود را برای آینده ایران اسلامی و خدمت به ملت شریف آماده کنید.

Kelvin Ashley

حل کننده مشکل متعصب سفر مادام العمر. بت نوجوان آینده. علاقه مندان به اینترنت آماتور.

تماس با ما