منطقه ویژه اقتصادی لامرد، دست راست ایمیدرو، مدیران جهادی و عملگرا منطقه ویژه اقتصادی لامرد، ساخت دومین مجتمع پتروشیمی را به مساحت 100 هزار متر مربع به پایان رساندند.

بر اساس این گزارش، همزمان با سفر رئیس جمهور این کشور به منطقه فارس و با حضور مقامات کشوری و منطقه ای در منطقه ویژه لامرد، مجتمع پتروشیمی سیگلو به عنوان دومین مجتمع پتروشیمی این صنعت معدنی آغاز به کار کرد. اولین مجتمع پتروشیمی منطقه ویژه لامرد با سرمایه گذاری شرکت ستاره هرمز که در دو مرحله با سرمایه اولیه 80 میلیون دلار در زمینی به مساحت هشت هکتار اجرا می شود. فاز اول آن تولید محصولاتی شامل رزین، متیل استات، حلال 402، ترکیبات سنگین و نفت سفید جهت عرضه به بازارهای داخلی و خارجی می باشد.

منطقه ویژه اقتصادی لومرد در جنوب استان فارس در مساحتی بیش از 8500 هکتار، یکی از زیر مجموعه های سازمان توسعه و نوسازی صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) است. اهداف انتقال دانش، افزایش ظرفیت صادرات و تامین نیازهای داخلی از طریق توسعه صنعت داخلی، ساماندهی کارگاه ها در تقاطع سه منطقه با منابع غنی نفت و گاز (فورس، بوشهر و هرمزگان) واقع شده است.

با حضور وزیر نفت برگزار شد:

همزمان با سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان فارس، عملیات اجرایی ساخت دومین مجتمع بزرگ پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد آغاز شد که زمینه را برای فعالیت سایر سرمایه گذاران و حمایت از وزارتخانه فراهم کرد. روغن در تامین مواد غذایی در طول دوره استفاده و همچنین با مقررات و مقررات پشتیبانی وزارت صنعت. معدن و تجارت و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در تامین زیرساخت ها، پتروشیمی ها. سایت این منطقه شیبدار از حالت افول خارج شده است.

به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی لامرد، کورش فتاحی – مدیر این منطقه – در مراسم افتتاح دومین مجتمع پتروشیمی منطقه خود اظهار داشت: اکنون در کنار مشوق های دولت سیزدهم و حمایت های “رفع موانع تولید و دستیابی به جهش تولید” در منطقه ویژه لامرد با اجرای 14 طرح زیربنایی با وام بیش از 20 هزار ریال در بخش های گازرسانی و پمپ بنزین، احداث شبکه پستی و برقی. خطوط آب، دایک های حفاظتی، کانال های آب های سطحی، احداث ساختمان ها، سازه ها و سوله های گمرکی و همچنین تداوم این مشکل زیرساختی در دستور کار قرار گرفت. از سوی دیگر با اجرای خط انتقال آب شیرین خلیج فارس به منطقه ویژه لامرد و تضمین خرید انحصاری آب، برنامه ریزی یکپارچه تامین سایر زیرساخت ها در حین فعالیت بنگاه های صنعتی (که همچنین با توجه به مزیت های سودآور، دسترسی نزدیک به میادین غذایی و گازی، امکان صادرات محصولات به کشورهای همسایه و اعطای امتیازات قانونی، در دستور کار متولیان سازمان ایمیدرو و مهندسین منطقه ویژه قرار گرفته است. و از مزایای آن، اطمینان سرمایه گذاران پتروشیمی برای حمایت از وزارت نفت، وزارت حراست و به ویژه حمایت از سازمان امید را فراهم کرد. ; دومین مجتمع پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد اجرا می شود.

وی افزود: محل فرآوری نفت، پایین دست و پایین دست منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی لامرد؛ بیش از 400 هکتار با ظرفیت ساخت و بارگیری بنگاه های صنعتی برای حجم تولید پنج میلیون تن محصولات پتروشیمی وجود دارد که امروز بخشی از اهداف برنامه ریزی شده محقق شده است. خوشبختانه سال ها از تاسیس این مکان می گذرد، حوزه پتروشیمی با فعالیت و رونق اولیه خود از رکود خارج شده و زمینه برای ورود سایر سرمایه گذاران فراهم است.

این مدیر صنعت ابراز امیدواری کرد: با حمایت همه جانبه وزارت نفت و متولیان امر در تامین صنعت پتروشیمی این منطقه و همچنین حضور مسئولان صنعت نفت برای آغاز فعالیت این پروژه ملی و راهبردی، شاهد پیشرفت این صنعت باشیم. رونق سایت پتروشیمی منطقه ویژه لامرد.

فتحی تصریح کرد: اعتمادها باید تمامی زیرساخت ها را در دوران ساخت فراهم کنند و موانع راه اندازی بنگاه های بزرگ را برطرف کنند. دومین مجتمع پتروشیمی در منطقه پایین دست منطقه ویژه لامرد با علامت تجاری و سرمایه گذاری «شرکت سیگلو» و با اعطای وام 16 هزار تومانی (معادل 277 میلیون یورو) آغاز به کار کرد. اکنون با خرید و تامین برخی تجهیزات به ارزش حدود 54 میلیون یورو، 28 درصد پیشرفت حاصل شده است که نشان از اهمیت و جدیت سرمایه گذار در فاز اول اجرا دارد.

به گفته رئیس منطقه ویژه اقتصادی لامرد، مقرر شد این پتروشیمی در زمینی به مساحت بیش از 100 هزار متر مربع در سه فاز و بر اساس برنامه زمان بندی احداث شود. ظرف سه تا چهار سال ساخته می شود. در مدت بهره برداری برای 350 نفر به صورت مستقیم و 2500 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی خواهد شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: گروه منتخب محصولات پتروشیمی سیگلو در این طرح سرمایه گذاری (شامل تولید سالانه 46 هزار تن متیل آمین در سه نوع “مونومتیل آمین (MMA)، دی متیل آمین (DMA) و تری متیل آمین (TMA) و 24 هزار تن “دی متیل فرمامید” و “آمین های بالادست” سالانه).

وی با تاکید بر اینکه تولید این گروه از محصولات پتروشیمی در این مجتمع بسیار استراتژیک و پرکاربرد و از سوی دیگر سودآور، ارزش افزوده زیادی ایجاد می کند، گفت: متیل آمین ها و دو محصول دیگر این پتروشیمی در انواع مختلف صنعت، از آن به طور گسترده ای در صنایع غذایی، آرایشی، پزشکی، نساجی، چاپ، چسب و کشاورزی استفاده می شود. در این راستا خوشبختانه سرمایه گذار طرح فروش و فروش محصول را مودبانه و ماهرانه انجام خواهد داد و مطمئناً در کمترین زمان ممکن به سود مورد انتظار دست خواهد یافت.

Adrienne Daniel

قهوه‌کار بسیار جذاب. دانشجو. محقق سفر. بت نوجوان آینده.

تماس با ما