هواشناسی 07 16 سامانه بارشی در راه ایران پیش بینی بارندگی شدید


آفتاب نیوز :

بر اساس تحلیل نقشه های سینوپتیک و پیش بینی های سازمان هواشناسی از امروز تا فردا بعدازظهر روز دوشنبه در اکثر مناطق کشور آب و هوای معتدل و در نواحی شمالی دما به ویژه به دلیل وزش باد گرمی حاکم است. در استان های دریای خزر.

از بعدازظهر فردا در گیلون غرب موزندرو و اردبیل هوا به تدریج ابری و بارانی می شود. روز سه شنبه در برخی مناطق در مناطق شمال غرب، غرب سواحل دریای خزر و دامنه های جنوبی البرز ابرناک بارش باران و رعد و برق، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک پیش بینی می شود.

این وضعیت روز چهارشنبه در شمال آذربایجان شرقی و مناطق آذربایجان غربی، چهارشنبه و پنجشنبه در مناطق اردبیل، سواحل دریای خزر، شمال شرق، ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز مرکزی و شرقی ادامه دارد. این در حالی است که روز پنجشنبه در برخی مناطق مرکزی کشور بارش پراکنده باران خواهد بود.

شدت بارندگی روز سه شنبه در گیلون، اردبیل، شمال شرق آذربایجان و آذربایجان غربی و چهارشنبه در کرانه باختری رودخانه خزر و شمال شرق است.

به گزارش خبرگزاری «تسنیم»، امروز در برخی مناطق شرق کشور وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک همراه با کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست. از روز سه شنبه روند کاهش دما در شمال کشور به ویژه سواحل دریای خزر مشاهده می شود. دریای خزر از بعدازظهر سه شنبه تا پنجشنبه مواج خواهد بود.

آسمان تهران امروز صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد و حداکثر دما ۲۵ درجه است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت ریسک بحران جوی همچنین از افزایش نسبی دمای هوا در مناطق شمالی کشور و بارش باران و رعد و برق همراه با وزش باد شدید در برخی مناطق خبر داد.

صدیق ضیائیان در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، درباره وضعیت جوی کشور اظهار کرد: از امروز تا ظهر روز دوشنبه (25 تا 27 مهرماه) در بیشتر مناطق کشور جوی معتدل حاکم است و در نواحی شمالی دمای هوا حاکم است. کشور به ویژه با توجه به وزش باد گرم در مناطق ساحلی خزر افزایش نسبی خواهد داشت. از بعدازظهر دوشنبه هوا به تدریج ابری، باران و وزش باد در گیلون، غرب موزندرو و اردبیل پیش بینی می شود.

وی افزود: روز سه شنبه (27 مهرماه) در شمال غرب، غرب، مناطق ساحلی رودخانه خزر و دامنه های جنوبی البرز ابرناکی بارش باران و رعد و برق، وزش باد شدید و در برخی نقاط افزایش گرد و خاک پیش بینی می شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی، این وضعیت روز چهارشنبه (28 مهر) در شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و چهارشنبه و پنجشنبه (30 مهر) در مناطق اردبیل رخ داد. سواحل دریای خزر، ارتفاعات شمال شرقی و دامنه های جنوب مرکزی و شرقی البرز ادامه دارد. روز پنجشنبه (۲۰ مهر) در برخی مناطق مرکز بارش پراکنده پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هوایی افزود: شدت بارندگی روز سه شنبه در گیلان، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و روز چهارشنبه در کرانه باختری رودخانه خزر و رودخانه خزر خواهد بود. شمال شرقی

ضیائیان در ادامه بیان کرد: وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک با کاهش کیفیت هوا امروز در برخی مناطق شرق کشور دور از انتظار نیست. از روز سه شنبه روند کاهش دما در شمال کشور به ویژه سواحل دریای خزر مشاهده می شود.

به گفته ضیائیان، پیش بینی می شود رودخانه خزر از بعدازظهر سه شنبه تا پنجشنبه مواج می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی درباره وضعیت جوی تهران در دو روز آینده نیز اظهار داشت: فردا (26 مهرماه) آسمان تهران صاف تا کمی ابری گاهی افزایش ابر خواهد بود. و باد خواهد وزید از بعدازظهر کمینه دما تا 14 و حداکثر افزایش دما 27 درجه و در روز سه شنبه (27 مهر) نیمه ابری، از بعدازظهر ابری و وزش باد و گاهی بارش پراکنده خواهد بود. سقوط. حداقل دما 15 درجه و حداکثر دما 28 درجه است.

ضیائیان در پایان گفت: امروز و فردا (26 و 27 مهرماه) اهواز با 41 و 40 درجه گرم ترین و شهرکرد 2 و 1 درجه گرم ترین است.

Emerson Brooks

گورو تلویزیون. حل کننده مشکل علاقه مندان به وب. ماون مسافرتی بی عذرخواهی تنظیم کننده.

تماس با ما